Xavier Trias reclama el traspàs de Rodalies a Catalunya, “però amb el finançament que correspon, per pagar-lo ara i en el futur; no volem ser dependents de ningú”

L’Alcalde Trias denuncia que AENA “ens pren el pèl quan ens diu que no ens donarà 1.700 milions per l’aeroport quan aquests són uns diners que no són seus, que són del compte d’explotació d’El Prat; necessitem un gran aeroport, i que es decideixi des d’aquí sobre què s’hi fa o no”

Xavier Trias referma, en la Jornada Metropolitana de Junts, el compromís del seu projecte per liderar des de la capital catalana una Àrea Metropolitana forta i equilibrada amb generositat i cooperació 

Xavier Trias ha reclamat avui el traspàs del servei de Rodalies de Catalunya a la Generalitat i la participació de Barcelona en la seva gestió seguint el model d’èxit contrastat de l’ATM (l’Autoritat del Transport Metropolità) de col·laboració i treball conjunt. L’Alcalde Trias ha refermat el compromís del seu projecte per liderar des de la capital catalana una Àrea Metropolitana forta, rica i equilibrada sense ofegar, reduir o menystenir caps dels seus municipis.

Xavier Trias ha participat avui en la ‘Jornada de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El cor metropolità de Catalunya’ organitzada per Junts per Catalunya a La Farga de l’Hospitalet de Llobregat, que ha obert el secretari general del partit, Jordi Turull, i que durant tot el matí ha comptat amb l’assistència i participació d’una setantena llarga d’alcaldables, candidats, regidors i regidores i consellers municipals i els seus equips polítics als 36 municipis que conformen l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Junts ha aprovat un manifest de compromís metropolita amb el títol de “El Cor Metropolità de Catalunya”.   

L’alcalde Trias ha iniciat la seva intervenció en la cloenda de la jornada agraint la seva assistència a tot l’equip metropolità de Junts l’organització de la jornada. “És important que ens reivindiquem com a territori, som el cor metropolità de Catalunya. Parlar de cor metropolità com fem avui nosaltres ara sembla normal, però abans no ho era; l’Àrea Metropolitana de Barcelona va néixer malament;  es creia que era un contrapès a la Generalitat. Avui ja s’ha demostrat que és bona eina, n’hem après. Com alcalde vaig ser president de l’ÀMB i vaig entendre la importància de col·laborar entre tots els municipis”, ha dit Trias.

Trias ha assenyalat que de cara a les properes eleccions “hem de ser capaços de contactar amb molta gent, no només els nostres, també gent que no pensa exactament com nosaltres, però que compartim l’objectiu de donar resposta a les necessitats de la gent”. “La primera obligació d’un ajuntament és cuidar la seva gent, de donar resposta a les necessitats de la gent. I per això hem de col·laborar entre nosaltres i amb altres administracions, però des de l’exigència. Hem de ser exigents amb les altres administracions, i no només amb la central, que ho hem de ser molt, també amb la Generalitat, i també amb nosaltres mateixos. Hem de ser exigents i no fer disbarats, com se n’han fet des dels Ajuntaments”, ha dit Trias, tot recordant errors importants a Barcelona, com van ser la construcció del barri de La Mina –“la Mina es va construir per Barcelona, i ara Barcelona se’n desentén…”- o Can Tunis –“ què després de contryuir-lo el vam haver de tirar a terra”-.

“Hem de ser atrevits i fer un nou Pla General Metropolità des de la valentia i tenint clar que no es Barcelona qui imposa o la Generalitat, sinó que som tot nosaltres a l’Àrea els que decidim sobre les nostres infraestructures”, ha dit l’alcaldable. Xavier Trias també ha criticat que el president d’Aena, Maurici Lucena, “ens digui com ha de ser l’aeroport i que sinó ho fem com ell vol no arribaran els 1.700 milions d’euros d’inversió per fer l’ampliació”. “Ens pren el pèl, perquè aquests diners no són seus, són del compte d’explotació de l’aeroport d’El Prat”, ha dit Trias, que ha insistit en que “no pot ser que ens diguin com ha de ser l’aeroport i no parlin amb l’alcalde d’El Prat o amb l‘alcaldessa de Barcelona, ni amb els ajuntaments metropolitans. Hem de hem de poder dir com ha de ser l’aeroport. Necessitem un gran aeroport, però encara més, necessitem un bon aeroport i, sobretot, un aeroport que es decideixi des d’aquí sobre què s’hi fa o no; un aeroport en que la gestió sigui nostra”.

Xavier Trias també s’ha referit a Rodalies. “La ciutat de Barcelona s’asfixia a les entrades i sortides, i la solució no és fer autopistes, és fer transport públic, i que Rodalies funcionin”; i ha reclamat el seu traspàs efectiu a Catalunya: “lluitarem perquè ens donin el traspàs de Rodalies, però que ho facin amb els diners que necessitem ara i en el futur. Sense els diners et fan més dependent i ja ho som prou. Sí al traspàs, però amb les condicions adients, sinó no”.

Per a Trias, és important que l’Àrea Metropolitana sàpiga què vol ser, “i que per lluitar contra pobresa cal crear activitat, econòmica; ens hem de conjurar per crear activitat econòmica sostenible”. “Tenim una marca molt potent, tot i que amb quatre anys més amb d’alcaldessa Colau potser ja no ho serà tant, però  tenim una marca potent i l’hem d’anar a vendre per atraure activitat econòmica, d’alta capacitat tecnològica i científica. Si anem junts tenim una força espectacular”. I per acabar, Xavier Trias ha afegit que “l’AMB no pot estar d’esquena a la resta de Catalunya. Hi ha d’haver respecte i col·laboració, però també hem de ser generosos amb la resta de Catalunya, aquesta és l’aposta guanyadora”.

Barcelona, 17 de febrer de 2023

ÚLTIMES NOTÍCIES
TEMÀTIQUES
SEGUEIX-NOS!
Desplaça cap amunt